För att våra ekonomi rutiner ska kunna fungera måste vi alla följa vissa regler, för detaljer se våra allmänna instruktion.Till hjälp har vi en kontoplan och en projektlista (projektnummer för aktiviteter och individstöd). Våra vanligaste ärenden i korthet:
- Ska du anmäla eller boka dig till en tävling ska den ibland betalas via faktura. Låt fakturan komma till din e-post, är det bråttom betalar du själv och begär sedan ersättning för utlägg. Är det mer än 14 dagar till sista betalning kan du skicka den vidare till Fakturor@Savedalensaik.se och klubben betalar direkt. Ring din sektionsordförande om du är tveksam om godkännande, tider eller annat.
- Har du haft utlägg för resa eller inköp, då ska du i första hand kontakta den som är aktivitetsansvarig eller aktivitetens ekonomiansvarige. Ni kommer överens om hur ersättningen regleras.
- Ska du begära ersättning för utlägg, använd alltid försättsblad och
bifoga kvitton, samtliga filer i pdf eller jpg-format. Ange sektion, konto och aktuellt projekt i försättsbladet. Skicka sedan in detta till Rakningar@savedalensaik.se.
- De som köper från leverantör mot faktura ska be dem skicka på e-post med mottagare "Sävedalens AIK, Hultv 2, 433 64 Sävedalen" och ange som vår referens: ”projekt nr XX” eller ditt namn och sektion.
- För hantering av arvoden, förskott, elitkonto mm se instruktionen eller prata med sektionsordföranden.
- Behöver du fakturera i samband med tävling använd gärna Track&Field eller Eventor. Se instruktionen för detaljer.
- Behöver du fakturera lägerdeltagande, etc. kontakta kanslit för friidrott och kassör för övriga.