
Här hittar du information om våra arrangemang av orienteringstävlingar.
Dax för Göteborgsvarvet
29 apr
SAIK klädinformation
26 apr
SOFT om O-stafetten
17 apr
Nytt upplägg för tisdagsträningarna – mer orientering!
10 mar
Här hittar du information om våra arrangemang av orienteringstävlingar.
Som vi alla vet så bygger vår klubb på mycket ideellt arbete och det är därför viktigt att vi alla ställer upp och hjälper till. Detta innebär att alla i möjligaste mån ställer upp och hjälper till vid minst 2 av klubbens tävlingsarrangemang, för att:
Det kan även finnas andra arrangemang under året där det förväntas att man ibland ställer upp och hjälper till. Har du frågor om detta är du välkommen att kontakta styrelsen eller arrangemangskommittén.
Aktuella arrangemang hittar du via knapparna nedan.
7 maj, 09:18 0 kommentarer
Nu finns arrangörshandboken i en ny version tillgänglig för alla.
26 apr, 17:23 0 kommentarer
Nu är det snart bara ett år kvar till O-Ringen i Göteborg 19-25 juli 2026, världens största orienteringsarrangemang. En häftig tävling att delta i men också att vara med och arrangera - ett minne för livet. Det kommer förstås behövas mycket hjälp av oss klubbmedlemmar för att ro det i land på ett bra sätt. För att det inte ska bli för mycket belastning på några få personer är ambitionen att alla vi arrangerande klubbar i Göteborg tillsammans får ihop runt 1 500 funktionärer.
SAIK har fått ansvar för Start 1 (elitstarten), Kontrollhantering (utsättning, bevakning och snitsling), Vätska i skogen och en kiosk på arenan. Det innebär inte att vi behöver bemanna alla poster för dessa utan andra klubbar kommer också att kunna bidra med funktionärer.
Bara för att vi har klubbansvar för de nämnda områdena innebär det inte nödvändigtvis att alla måste jobba med just dem. Under ett O-Ringen finns det en rad olika saker som ska fixas och kanske har du en specialkompetens inom något område? Viktigt är såklart också att du i möjligaste mån får arbeta med något som känns kul – alla behövs!
Funktionärssystemet Axaco Air kommer att användas för administrationen av funktionärsarbetet. Alla som hjälper till under O-Ringen ska vara registrerade i Axaco Air eftersom vinsten från arrangemanget kommer fördelas till klubbarna utifrån antalet nedlagda timmar som respektive förenings medlemmar bidragit med.
När du anmäler dig fyller du själv i bl.a. vilka arbetsområden du främst är intresserad av att jobba med och vilka kompetenser du har. Även när du kan jobba och vilken tröjstorlek du vill ha på din kommande funktionärströja. När du registrerat dig kommer du sedan att få ett bekräftelsemejl med en länk till ”Min sida”. Spara detta mejl då du på ”Min sida” kan ändra dina kontaktuppgifter. Systemet är på basnivå varför det tyvärr inte är möjligt att göra ändringar avseende övriga uppgifter i efterhand.
Axaco Air kommer sedan att vara en pool av funktionärer för organisationen att ösa ur.
Vill du veta mer, kontakta mig Johan Wedlin på 0705-396037 eller johan.wedlin@gmail.com
Korta fakta O-Ringen 2026: