Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Kommentarer
Mats Lindqvist 10 maj, 23:31
Tack för info Johan. För naturens del är det inte fel att det brinner då och då. Knipeflågsbergen med alla björkar är rester av tidigare "lövbrännor", som nu kan förnyas. Det brinner lättare i detta område pga av vår kära tuvterräng, gräset blåtåtel. Blåbär har jordstam och överlever om inte hela humuslagret har brunnit upp.