Vi kan alla få ett utlägg som ska ersättas av SAIK eller göra en tävlingsanmälan, bokning eller annan beställning som genererar en faktura. Snabbast är att följa våra instruktioner då kommer pengarna fram inom 3-5 dagar och alltid inom två veckor.
För några vanliga fall gör så här:
- Vid anmälan eller bokning mot faktura som SAIK ska betala
beställ med referens "projekt nr XX" eller sektion & ditt namn och mottagare till Sävedalens
AIK, Hultv2, 43364 Sävedalen. När du har fått fakturan på din e-post skickar du den vidare till fakturor@savedalensaik.se. Har du
extremt bråttom är det bättre
att du betalar denna själv och begär ersättning för utlägg.
- Har du haft utlägg för en aktivitet gå då i första hand till projektledare eller ekonomiansvarig för aktiviteten. Tillsammans kommer ni överens om hur ersättningen ska justeras.
- Har du utlägg begär du ersättning genom att fylla i försättsbladet och bifoga ev kvitton. Ange kontonummer, kostnadsställe och projektnummer. Skicka in som pdf-fil (kvitton går även som jpg-format) till rakningar@savedalensaik.se.
- Förskott, arvode, fakturering eller annat står i vår instruktion.
- Projektnummerlista,
Flertalet instruktioner uppdaterades i april 2019. Se till att du använder senaste.
mvh
Lars Stålheim
Klubbordförande