SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Sävedalens AIK
Orientering

Arbetsuppgifter sekretariat
  • Besluta om tävlingsdatasystem (MeOS eller OLA)
  • Svara för datanät och system inför, under och efter tävling
  • Ta emot och registrera anmälningar
  • Utföra startgruppsplanering och lottning
  • Programmera kontrollenheter
  • Svara för kommunikation till fjärrlästa SI-enheter
  • Korrigeringar i databasen
  • Svara för tävlingstid
  • Ansvarig för all SI-utustning exkl Miniknat
  • Handha räddningskarta för behov
  • Hantering av ändringärenden
  • Utskrift av startlistor och minutstartlistor
  • Löparregistrering
  • Utskrift av resultatlistor och listor till prisutdelning
  • Bevakning av kvar-i-skogen
  • Publicering av resultat, liveresultat och Livelox
Bemanning

Ca 4 personer:

  • Sekretariatschef
  • Databasansvarig
  • 2 målavläsare
Material
  • Mål/sekreteriatsvagn
  • Serverdatorer 2st
  • 3 terminaler inkl SI- master 2 st
  • Laserskrivare för listor
  • Anteckningsmaterial
  • Skrivarpapper
Aktiviteter

Innan tävlingsdagen:

  1. Delta i planeringen av arenan så att tillräcklig/lämplig plats för mål/sekretariatsvagn, avspärrat inre TC, direktanmälan, speaker mm säkerställs utifrån utrymmesskäl och nätverksutformning
  2. Gör bemanningsplan inkl plan för utbildning av funktionärer
  3. Gör materielplan och beställ utrustning från IP Skogen i samverkan med materialansvarig
  4. Hämta ut datamaterial och husvagnar
  5. Provkör datasystem inkl speaker & direktanmälan
  6. Starta databas och läs in anmälningar från Eventor - se koppling MeOS - Eventor
  7. Läs in banfil
  8. Ange priser på anmälan, hyrbrickor m.fl. tjänster
  9. Förbered Livelox och liveresultat
  10. Hantera manuella anmälningar, ändringar och efteranmälningar
  11. Lotta och publicera startlista på Eventor – Obs max 7 startande per minut, dimensionerar personalbehovet, detta ger av erfarenhet lagom belastning på start, mål, sekretariat, dusch, toaletter, servering, etc.
  12. Delge Banläggare antal starter i varje klass
  13. Samverka med elitledare om nummerserie på nummerlappar
  14. Gör en kvalitetssäkringsplan

Tävlingsdagen:

  1. Programmera kontrollenheter
  2. Leverera SI-enheter check/töm till start. Kom överens med startansvarig om rutiner för checkenheter mm.
  3. Skapa kommunikation till fjärrlästa SI-enheter, sista kontroll och ev i skogen.
  4. Placera räddningskarta lättåtkomlig i sekretariat – för att vara behjälplig vid olycka
  5. Kom överens om rutin för klagomål
  6. Bygg upp och starta nätverk (inkl. direktanmälan och speaker)
  7. Installera tävlingsdatabas
  8. Skriv ut minutstartlistor och ge till starten
  9. Skriv ut startlistor för uppsättning vid starten och på arena
  10. Starta skrivarserver
  11. Starta automatisk backup
  12. Kontrollera kontrollutsättarnas SI-registreringar (ev. via en separat provlöpningstävling i datasystemet)
  13. Registrera löpares SI-brickor efter målgång
  14. Ta emot hyrbrickor
  15. Samverka med start ev justeringar etc
  16. Hantera checkenheter från start
  17. Håll reda på ”kvar i skogen”
  18. Skriv ut resultatlistor för att kunna sättas i facken på resultattavlan

Efter tävlingen:

  1. Publicera resultat och sträcktider på Eventor
  2. Lämna utskrift med batteristatus för använda kontrollenheter samt lista med uthyrda brickor til GOF
  3. Summera erfarenheter – ge rekommendationer till justering av dessa instruktioner
 
För medlemmar
Partners